Proje hakkında
Eğitim öğretim faaliyetlerinin etkililiği öğrencilerin özel yeteneklerini ve ilgi alanlarını keşfetmeleri e kullanabilmeleri doğrultusunda hazırlanan etkinliklerle doğru orantılıdır.Projemizin amacı "Aytürk Tekniği" ile öğrencilerin ilgi,yetenek,yaratıcılık,bilgi potansiyellerini grup çalışması içinde kullandırıp yeni bir ürün oluşturmaları için fırsat yaratmak,değişen eğitim anlayışına katkıda bulunmaktır.Nasıl Uyguluyoruz?
Aytürk Tekniğinin, uygulanması sırasında konu, öğrenci tarafından ritmik tablo aracılığıyla semboller kullanılarak ritmik hale getirilir. Öğrenciler bilgilerini ritim ile ilişkilendirirler. Sonuçta öğrenciler mevcut bilgi birikimleri ile ilgi, yetenek, yaratıcılıklarını birleştirerek kendi özgün ürünlerini oluştururlar. Diğer yandan teknik vasıtasıyla öğrenme kolaylaşır.
Eğitim süreci:
1. Çalışılmak istenen konu belirlenir.
2. Konu ile ilgili Beyin Fırtınası yapılır. Kavram Haritası oluşturulur.
3. Öğrenciler boş ritim tablolarını, istedikleri semboller ile tasa
HEDEFLER
Proje soncunda öğrencilerin güçlü yanlarınıihtiyaçlarına uygun olarak,en üst düzeyde kullanmasının sağlanması,becerilerinin açığa çıkarılması,zenginleştirme ve
özgünleştirme ile ürettikleri materyalin kullanımıöğrencilerin motivasyon ve özgüvenlerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.Ayrıca öğretmenin zor değil ,doğru yöntem kullanılırsa kolay ve eğlenceli bir süreç olduğu da öğrencilere uygulamalı olarak gösterilecektir.
ÇALIŞMA SÜRECI
Partnerlerimizle her hafta belirlediğimiz bir saatte telekonferans sitemi ile aynı uygulamaları sınıfta aynı anda yapmayı ve etkilerini ve sonuçlarını aynı anda gözlemlemeyi planlıyoruz.Proje ortağı okulumuz ile yabancı partnerlerle görüşmelerimiz sürmektedir.İngiltere ,Fransa,Hollanda, Romanya iletişim halinde olduğumuz okullar da zamanla projeye dahil olacaklardır.Böylece geilştirdiğimiz yöntemin farklı müfredatlardaki yansımalarını da gözlemlemiş olacağız.
BEKLENEN SONUÇLAR
Öğretmenlerimiz tarafından geliştirilen özel bir sistem olan "Aytürk Yöntemi" tüm disiplinlere uygulanabilmektedir.Bu yöntemi kullanarak zor öğrenildiği düşünülen Matematik,Fizik gibi dersler de artık korku ve endişe yaratmayacak,keyifle ve anlayarak öğrenilebilecek.Ritm ve ve diğer müzik faktörlerini kullanarak kalıcı öğrenme sağlanması hedeflenmektedir.Geliştirdiğimiz bu yöntemi ortak olduğuuz okullardaki öğretmenlere de öğreterek eğitim öğretim faaliyetlerini keyifli hale getirmeyi amaçlıyoruz.Ayrıca bir amacımız da bu projeyi bir sonraki yıl Erasmus Plus projesine çevirmek.